تصفیه آب آکواپرو

تصفیه آب آکواپرو

آکواپروفیلتر نماینده رسمی محصولات AQUAPRO در ایران
تصفیه آب آکواپرو

تصفیه آب آکواپرو

آکواپروفیلتر نماینده رسمی محصولات AQUAPRO در ایران

فیلتر تصفیه آب رزین چیست؟

فیلتر رزین چیست؟ در دستگاه‌ تصفیه آب به طریق RO در اکثر فیلتر‌های آن بر پای بست، بافت پالایه (ریز و یا درشتی آن) ذرات موجود در آب، داخل فیلتر به دام می‌افتند و بدین صورت ذرات از آب جدا گردیده و سختی آب کاهش می‌یابد.
اما آیا در پالایه رزین نیز روال به همین صورت است؟
پاسخ به این سوال منفی است. فیلترهای رزین از روشی متفاوت برای تفکیک املاح و ذرات موجود در آب بهره‌گیری میکند. ذرات در این فیلتر نیز به دام میفتند اما نه بر پای بست، اندازه! در فیلتر‌های رزین تبادل یون رخداد می‌افتد، به زبان ساده‌تر دانه‌‌های رزین به صورت هدفمند گروهی از ذرات را میگیرد و به جای آنها گروهی دیگر از ذرات را آزاد می‌سازد.
رزین

فیلتر رزین در صنعت 
فیلترهای رزین در صنعت کاربردهای گسترده و گوناگونی دارند. این فیلتر‌ها در سیستم پالایش آب با جداسازی هوشمند برخی از ذرات و املاح آب را به صورت پسندیده برای مصرف در صنایع تولید مواد غذایی و آبمیوه‌ها، صنایع دارویی، مرکز آزمایشگاهی و … مورد بهره‌گیری پیمان می‌گیرند. اما  اصلی‌ترین مصرف آنها در پالایش آب خانگی تأمین آب مورد احتیاج آکواریم است.
فیلتر رزین

تذکر بسیار مهم : به هیچ عنوان این پالایه نباید در مسیر آب شرب قرار بگیرد. بی گمان از خویش میپرسید چرا!؟ در پیوسته این مقاله به پذیرش این سوال خواهیم رسید. با ما همراه باشید…

فیلتر رزین چطور تصفیه میکند؟
همانطور که پیش‌تر بیان شد فیلتر رزین با تبادل یون (گرفتن برخی از یون‌ها مضر از آب و آزاد سازی یون های دیگر به جای آنها) سختی آب را تفریق می‌دهد.
اما این یون‌ها کدامند؟

فیلترهای رزین به طور همه به ۳ تقسیم پایین دسته می‎شوند:

·        پالایه رزین کاتیونی
·        فیلتر رزین آنیونی
·        پالایه رزین میکس
فیلترهای رزین کاتیونی دارای قدرت مبادله یون با بار مثبت هستند و گونه دیگری که یونهای منفی را مبادله می‌کند به عنوان رزین آنیون شناخته می شوند و رزین میکس یا (ترکیبی) حائز هر دو قابلیت آنیونی و کاتیونی با یکدیگر هستند.

رزین‌های کاتیونی می‌توانند کلسیم، منیزیم، آهن و هیدروژن و رزین‌های آنیونی کلر و گوگرد را از آب جدا می‌کنند. به طور معمول برای مصارف خانگی و آکواریوم‌های خانگی از فیلترهای رزین میکس کاربرد می‌شود، و بدین شکل ذرات مفید و ضروری برای بدن انسان حذف میگردد، بنابر این به هیچ عنوان نباید از این پالایه در راه آب نوشیدنی انسان بهره‌گیری کرد.

آیا فیلتر رزین در دستگاه‌های تصفیه آب به شیوه اسمز معکوس قابل کاربرد است؟
پاسخ به این سوال مثبت است، در مصارف خانگی که به انگیزه هستی آکواریوم نیاز به فیلترهای رزین است، آغاز آب در داخل دستگاه پالایش آب به شیوه اسمز معکوس تصفیه میگردد. ولی مسیر در خروجی فیلتر عدد ۵ متفاوت و به ۲ گذرگاه بخش می‌گردد. مسیر اول به چهره عادی و به سمت پالایه ۶ (مینرال) و یا ۷ (قلیایی) و شیر استحصال است. مسیر دوم به سمت فیلتر رزین میرود و سپس به اندوختگاه آکواریوم افزوده می‌شود.

برچسب ها: فیلتر رزین فیلتر رزین تصفیه آب دستگاه تصفیه آب مقاله تصفیه آب خانگی 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.