تصفیه آب آکواپرو

تصفیه آب آکواپرو

آکواپروفیلتر نماینده رسمی محصولات AQUAPRO در ایران
تصفیه آب آکواپرو

تصفیه آب آکواپرو

آکواپروفیلتر نماینده رسمی محصولات AQUAPRO در ایران

علت تلخی آب تصفیه شده؟

چرا آب خروجی از دستگاه تصفیه آب تلخ است ؟
این سوال را میتوان احد از بیشترین سوالات مشتریان (خصوصا آنهایی که اخیرا خرید کرده اند ) به حساب آورد .
اگر برای شما هم این سوال هست و به دنبال استجابت آن میگردید این نوشتار را با دقت مطالعه فرمایید ؛ حتما به نتایج نکوداشتن می رسید.
در نخست تلخی را به دو گونه تقسیم میکنیم :

۱- دریافتن تلخی زیاد :
در این حالت به محض رسیدن آب به پیرامون دهان ، دریافتن تلخی شدید به همراه مزه گندیدگی میکنیم .

در این حالت حتما با سرویس خدمات پس از فروش تماس بگیرید و درخواست گسیل تکنسین جهت رسیدگی و رفع عیب نمایید . این مشکل عموما مربوط به کربن فیلترها میباشد.

۲- دانستن تلخی ناچیز (بیشترین حالت ) :

در این حالت بعد از نوشیدن آب و هنگام بیرون شدن آب از پیرامون دهان چندی طعم گس و تلخی حس میکنیم .

این حالت معمولا برای افرادی رویداد می افتد که اخیرا دستگاه پالایش آب با شیوه اسمز معکوس خریداری کرده اند و یا افرادی که برای اولین بار از آب دستگاه پالایش بهره‌گیری میکنند . بعنوان نمونه مهمانی که از آب تصفیه شده کاربرد نکرده و در منزل میزبان از آب پالایش شده استفاده میکند به طور قطع حس تلخی آب را متوجه میشود (که البته اگر رودربایستی نداشته باشد حتما با میزبان مطرح میکند!)

علت تلخی آب تصفیه شده
Bitter water

حال بررسی میکنیم علت این تلخی چیست ؟

لازمه ی رسیدگی انگیزه تلخی آب پالایش شده دانستن دلیل طعم آب است .
طعم آب چگونه بوجود می آید ؟
چرا آب حائز طعم است ؟
پاسخ این سوالات زیاد ساده است . علت طعم آب ، وجود املاح محلول در آب است .

حتما میدانید آب مناطق گوناگون جغرافیایی با یکدیگر متفاوت است و هرکدام بر بنیاد جغرافیا و گونه تامین آب منطقه (سد ، چاه و سفره های پایین زمینی ، چشمه و …) از میزان املاح متفاوتی برخوردار است . به همین دلیل مزه آب مناطق و شهرستان ها با هم تفاوت دارند .

حال استجابت سوال اصلی ما :

با تفریق املاح محلول در آب ، چگالی آن در یک یکتا تفریق یافته و برآیند اینکه ی آن مزه آب هم کاهش می یابد . به طور ساده تر هرچه املاح آب بالاتر ، طعم آب هم بیشتر و هرچه کمتر ، آب سبک تر و بدون طعم .

با در نظر دریافت این سوژه ، تفریق املاح و در نتیجه ی آن تفریق طعم آب ، احساس تلخی (دقت کنید پرماسیدن تلخی ) نسبت به حالت پیش از تفریق املاح را دارد نه اینکه به راستی تلخ شده باشد . در راستی این دانستن تلخی کاملا نسبی است ؛ نسبت های بین پیش از کاهش املاح (عمل تصفیه) و پس از آن.

تشریح اغلب موضوع با یک نمونه از گفته ی پدربزرگ ها و مادر کبیر ها:

سالیان ماضی به دلیل تامین آب کل تهران از سد کرج و هستی چشمه های فعال آب شیرین و نبود دشوار ناچیز آبی ، از آب طهران بعنوان گرد از بهترین آب های لوله کشی شده ی دانشمند نام دستگیر میشد ؛ این سوژه تقریبا  در تمام ایران مشهور بود به حدی که جمله ای در زبان ها افتاد که “هرکی آب تهرون بخوره دیگه برنمیگرده!!!” این جمله که اکنون هم رواج دارد بعلت آب درجه ۱ تهران قدیم بود .

حال با این کیفیت آب طهران قدیم ، آن سررسید بعضی از شهرستان ها مثلا قم ، یزد ، اصفهان و … به تهران سفر میکردند وقتی از آب طهران می نوشیدند میگفتند” آب تهران که میگن اینه ؟!!! این آب که تلخه !!!”
علت دانستن تلخی برای این کسان چه بود؟ بدیهی است آنها بعلت خو ذائقه ی آنها به آب با املاح بالا و بعضا شور ، بهترین آب شیرین دانشمند را آب تلخ بیان میکردند!

چگونگی رفع احساس تلخی آب پالایش شده :

طبیعی است پس از مدتی استفاده از آب پالایش شده ی سخیف و با کیفیت ، نه تنها پرماسیدن تلخی رفع خواهد شد ، بلکه احساس مزه راستین آب را خواهیم چشید . البته از فیلتر قلیایی کننده آب هم میتوان در رفع این تلخی استفاده کرد ؛ در پالایه قلیایی با اضافه شدن آنیون و کاتیون های آب هم ph به حالت قلیایی در میآید و هم طعم آب اندکی با افزوده شدن TDS از تلخی زیاد بیرون میشود.

نکات مهم و بنیادی مربوط به تلخی آب پالایش :

۱- دستگاه پالایش آب را حتما ۶ مرحله ای و با فیلتر مینرال و یا قلیایی خریداری کنید چرا که تلخی آب در دستگاه پنج مرحله ای میتواند مربوط به اسیدی شدن آب هم باشد. نوشتار تصفیه آب ۵ مرحله ای نخرید را مطالعه کنید .
۲- بدبختانه شوربختانه بسیاری از همکاران ، برای راحت شدن از ابراز شکایت مشتری بابت تلخی آب (خصوصا اثناء خرید) شیر میکس دستگاه را باز میکنند تا آب قبل پالایش با آب پالایش شده آمیخته شود و طعم آب به حالت پیش برگردد .
شاید آغاز به ساکن این سوژه باعث رضایت مشتری شود ولی در عقیده بگیرید ، این عمل یعنی شما یک دستگاه پالایش آب خرید کرده اید ولی از آب شهری استفاده می کنید !!!
به همین دلیل در برخی از دستگاه های تصفیه آب مانند دستگاه پالایش آب اکوسافت آلمان از شیر میکس بعلت غیر علمی و غیر بهداشتی بودن آن، بهره‌گیری نشده است .
۳- پالایه مینرال و فیلتر قلیایی بعلت اضافه کردن مواد معدنی سودمند به آب ، هم مایه افزایش کیفیت و سلامت  آب میشوند و هم میتوانند لغایت حدودی سخت دریافتن طعم تلخی آب را برطرف نمایند.

و در فرجام اگر به دنبال یک تصفیه آب مناسب هستید در لینک دستگاه تصفیه آب مدلها و قیمت ها را مشاهده نمایید .

امیدواریم این مقاله که حاصل تجربیات و مطالعات فراوان در این مقوله است برای شما مفید و کاربردی باشد.

بعلت اهمیت سوژه ، کپی این نوشتار بلا راهبند است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.